Leveransvillkor

Vid köp hos Battrenatter.se så betalar du inte någon fraktavgift när du väljer vår standardleverans. Vi levererar gratis till hela Sverige.

Leveransen sker via olika fraktfirmor. Leveranstiden varierar och är angiven under var enkel produkt. Vi levererar till Danmark, Norge och Sverige.  Med denna leveransform, som är gratis, så levereras dina varor till din gata, vilket innebär så långt bilen kan köra (alltså sker inte leveransen till din ytterdörr). Du står själv för att få in varorna och få upp dem till det önskade rum i ditt hem.

Du mottar en mail den dag vi sänder din vara från vårt lager.

Varor köpta hos battrenatter.se levereras på olika sätt beroende på typ av vara. Mindre varor (exempelvis täcken) sänds via GLS, vidare levereras till en lokal underleverantör i Sverige, och kan oftast hämtas i ett postombud efter försök av leverans.

Mellanstora varor (exempelvis bäddmadrasser) sänds via Interfjord A/S och delegeras till en lokal transportör. De tar kontakt med dig direkt innan leverans. Kan varan inte levereras så kontaktar transportören dig igen och avtalar en ny leveranstid. Vid varuskick med GLS eller Interfjord A/S kommer du dessutom motta en försändelse-ID via mail, så att du kan se hur varan förväntas att levereras. 

I samband med större varor (sängar, bäddsoffor och liknande) så kommer fraktmannen ringa dig inom 1–3 vardagar, detta är efter att du har mottagit en mail från oss om att din vara har sänts från vårt lager. När fraktmannen ringer till dig, är det för att avtala en dag som passar dig att få varan levererad. Fraktmannen kan inte alltid uppge en specifik tid på dagen där varan kan levereras, men kan normalt ge en estimerad tid. Notera vänligen att en estimerad tid inte är fast, då det kan vara externa faktorer så som trafik, olyckor osv., som ändrar leveranstiden.

Om varan inte levereras inom den avtalade tiden så informeras du om detta och blir upplyst om en ny leveranstid. Du har möjlighet för att annullera köpet utan omkostnader om den överskridande leveranstiden har en stor betydelse.  

Leveransvillkor

Fraktmannen levererar varorna till leveransadressen, det är ditt ansvar att upplysa oss om den korrekta leveransadressen.

Ändring av leveranstidpunkt/misslyckad leverans

Ändring eller annullering av leveranstidpunkt eller adress ska gärna ske senast två dagar innan avtalat leveransdatum. Vi önskar naturligtvis aldrig att en kund annullerar en leverans, och utöver att det är en olycklig situation så gör en senare ändring/annullering av en leverans att det tillkommer mycket arbete för att planlägga en ny. Därför vill vi tydligt uttrycka att det, för alla parter, är viktigt att ändra/annullera en leveranstidpunkt eller adress i god tid. Vid misslyckad leverans påräknas minimum tre extra dagars leveranstid av hänsyn till att en ny ruttplanering behövs göras.

Mottagande av defekta varor

Om emballaget är skadat vid leveransen, eller har tydliga tecken på defekter, så ska det på fraktsedeln kvitteras för mottagande med förbehåll för eventuella skador på innehållet. Vi skulle föredra att motta information om transportskador inom 24 timmar efter mottagandet av varorna.

Skador av bostad vid leverans

Om det vid leverans uppstår en skada på bostad, så ska detta noteras på fraktsedeln eller följesedeln. Upptäcks skadan först efter att leverantörerna har lämnat adressen så kontakta vår kundservice så snart som möjligt efter att leveransen skett. Ange vänligen ordernummer när du kontaktar oss, och ha väldigt gärna dokumentation av skadan i form av bilder. Bedre Nætter kan inte hållas ansvariga för skador på bostad om inga anmälningar tas emot inom en rimlig tidsperiod efter leveransen.