Allmänna Villkor

1. Allmänt

Juridiskt namn: Bedre Nætter AB
Org.nr: 559191-9930
Postadress: Bladspinnaregatan 29, 218 33 Bunkeflostrand
Telefonnummer: 102 146 177
Email: [email protected]

2.Priser

Alla priser uppges i svenska kronor inklusive moms och avgifter. Bedre Nætter reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Alla priser är dagspriser och kan ändras från dag till dag. Köparen faktureras det pris som gäller på beställningsdagen. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, slutsålda varor och leveransproblem.

2.1 Prismatchning

Om priset på en vara som du har köpt hos oss sänks inom trettio (30) dagar från köpet på grund av utförsäljning eller någon annan kampanj erbjuder vi att matcha detta pris och betala tillbaka mellanskillnaden mellan det högre och det lägre priset. Köparen måste själv åberopa prisgarantin genom att vända sig till Bedre Nætter med all nödvändig information.

Bedre Nætter är inte skyldigt att informera om kommande prissänkningar, kampanjer, utförsäljning, med mera.

3. Betalning

På bedrenaetter.se kan du betala med Dankort, Visa, MasterCard och Klarna. Vid internetköp tas det inte ut någon avgift vid kortbetalning. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift vid betalning med företagskort utfärdade i EU och kreditkort utfärdade utanför EU.

Kontoinformationen som anges när du köper varor skickas direkt till NETS i krypterad form (SSL) och kan endast läsas av dig och NETS. Beloppet dras först när varorna skickas från vårt lager.

4. Leverans

Vid samtliga köp ingår leverans fram till din trottoar nära ytterport (flerfamiljshus) eller tomtgräns (friliggande byggnad) utan extra kostnad. Leveranstiden anges för varje produkt och varierar från en dag till sju veckor.

4.1 Kontroll av mottagen vara

Om emballaget är skadat vid leverans eller bär synliga tecken på skador ska detta antecknas på fraktsedeln före kvittering, med förbehåll för eventuella skador på innehållet. Om transportskada upptäcks först efter att chauffören avlämnat varan måste du reklamera köpet till Bedre Nætter så snart som möjligt och inom skälig tid.

4.2 Skador på annan egendom vid leverans

Om det vid leveransen uppstår skador på köparens egendom ska det noteras på fraktsedeln eller följesedeln. Upptäcks skadan först efter det att chaufförerna har lämnat adressen, ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt men senast 24 timmar efter leveransen.

4.3 Övergång av ansvaret för varan

Vid avlämningen övergår risken för varan på köparen.

5. Ångerrätt/returer

5.1 100 dagars ångerrätt/returrätt

Vi har en fullständig nöjdhetsgaranti, så inom 100 dagar från att du har mottagit produkten har du rätt att returnera och få köpbeloppet återbetalt om produkten inte lever upp till dina förväntningar.

När returen har beställts på vår retursida hämtar vi upp sängen på trottoaren utanför din bostad eller vid tomtgränsen.

Det är endast möjligt att åberopa den utökade ångerrätten en gång per köp. Efterföljande köp är föremål för konsumentköplagens allmänna regler om ångerrätt.

5.2 Varor som är undantagna från ångerrätten

Följande typer av varor är undantagna från ångerrätten:

  1. Varor som har specialtillverkats utefter dina önskemål och innehåller detaljer som inte lagerförs.

  2. Varor som har köpts i befintligt skick, som till exempel utställningsmodeller, jf. punkt 5.4.

5.2.1 Varans skick när du skickar den i retur

Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning på varan, som uppstår på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att kunna fastslå varans egenskaper och funktion. Du kan därmed prova sängen på samma sätt som i en av våra fysiska butiker. Om varan provas utöver det som beskrivs ovan anses den vara använd. Det innebär att vi vid en retur behåller det belopp som motsvarar värdeminskningen och att du därmed kan få tillbaka ett returbelopp som motsvarar varans handelsmässiga värde. Om originalförpackningen saknas räknas det som en värdeminskning, så det rekommenderas att du sparar originalförpackningen för en eventuell returnering.

Retur av varor ska ske på följande sätt: vid mindre produkter används returetikett som skickas vid förfrågan. Med större artiklar som ska avhämtas kan retur beställas genom en länk på hemsidan: https://www.bedrenaetter.se/returnering.html

Skicka din beställningsretur till oss så fort som möjligt och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Vid retur ansvarar du för att varan har paketerats på ett bra sätt. Du bär hela ansvaret för varan från den tidpunkt då den levereras till dig.

5.3 Återbetalning av köpbeloppet

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp som du har betalat till oss. Om det har skett en värdeminskning som du är ansvarig för dras det bort från köpbeloppet. Om du använder din ångerrätt betalar vi tillbaka alla betalningar som vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (dock inte extra omkostnader som uppstår på grund av att du har valt något annat än standardleverans), utan dröjsmål och alltid senast 14 dagar från det datum då vi har meddelats om ditt beslut att ångra ditt köp.

6. Reklamation

Som privatperson har du i enlighet med konsumentköplagen tre års reklamationsfrist för de produkter du köper hos oss. Det innebär att du kan vara berättigad att få varan reparerad eller utbytt utan extra kostnad, få pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på den konkreta situationen. Du ska reklamera inom skälig tid efter att du har upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att felet har upptäckts har reklamationen alltid skett inom skälig tid.

Vänligen observera att transportväv monteras på undersidan av vissa bäddsoffor. Materialets enda funktion är att skydda bäddsoffan mot smuts under transporten. Materialet går lätt sönder, men eftersom det inte har någon annan praktisk funktion så räknas inte en skada på det som en reklamation.

Om vi anser reklamationen vara berättigad återbetalar vi även skäliga fraktkostnader.

7. Klagomål

Om du av någon anledning vill framföra klagomål med anledning av ett köp ska du kontakta oss på [email protected]. Om vi inte kan komma överens har du möjlighet att skicka en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) som kostnadsfritt prövar den konsumenträttsliga tvistefrågan. Kontaktuppgifterna till ARN följer nedan.

Vänligen observera att transportväv monteras på undersidan av vissa bäddsoffor. Materialets enda funktion är att skydda bäddsoffan mot smuts under transporten. Materialet går lätt sönder, men eftersom det inte har någon annan praktisk funktion så räknas inte en skada på det som en reklamation.

Allmänna Reklamationsnämnden.
Box 174
101 23 Stockholm
ARN: https://www.arn.se/

Om du bor i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga till EU-kommissionens nätportal för klagomål här - http://ec.europa.eu/odr.

8. Force Majeure

Om du av någon anledning vill framföra klagomål med anledning av ett köp ska du kontakta oss på [email protected]. Om vi inte kan komma överens har du möjlighet att skicka en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) som kostnadsfritt prövar den konsumenträttsliga tvistefrågan. Kontaktuppgifterna till ARN följer nedan.

Nuvarande handelsvillkor uppdaterades senast i februari 2021.